מאיר, חברה למכוניות ומשאיות בע"מ

היסטוריה ואבני דרך

ההיסטוריה של קבוצת מאיר נמתחת מתחילת המאה הקודמת ועד היום, זהו סיפור על יוזמה, נועזות וחתירה בלתי מתפשרת קדימה.
מאיר קז נולד בפולין ב 1909 למשפחה יהודית שבבעלותה הייתה חברת תובלה בשם " Braciakass " (האחים קז). בשנת 1933, כשהוא בן 24 בלבד, החליט מאיר הצעיר לעלות לישראל. בזכות עיסוקה של משפחתו, הוא הגיע כשברשותו רישיון נהיגה לאוטו משא - דבר יקר ערך בתחילת המאה - מייד עם עלייתו הוא התקבל לעבודה כנהג משאית בקואופרטיב התובלה "החורש".

במסגרת זו נחשף מאיר קז לאמינותה וחוסנה של משאית הוולוו בה זכה לנהוג. משאית זו מדגם LV66 מודל 1931 הגיעה לחופי המזרח התיכון במסגרת הניסיונות של וולוו לייצא רכבים אל מחוץ למדינות סקנדינביה, דגם זה היה אחד מדגמי המשאיות הראשונים שוולוו יצרה. עבודתו בחברת "החורש" וניסיונו האישי מאחורי ההגה של משאית הוולוו, הקנתה למאיר קז אמונה עמוקה באיכותם וחוסנם של מוצרי החברה השוודית. שנים לאחר מכן, באמצע שנות השישים, נקרתה למאיר קז הזדמנות עסקית מיוחדת, להפוך להיות היבואן הבלעדי של מוצרי וולוו לישראל – לאחר תקופה ארוכה שהיבואן הקודם לא הצליח למכור כ-100 מכוניות וולוו מדגם 121, הצליח מאיר קז לעשות זאת בשלושה חודשים בלבד. ביצועיו אלה סייעו לו להרשים את בכירי וולוו, בבואו לבקש זיכיון בלעדי לייבוא מכוניות וולוו לשיראל, ובשלב מאוחר יותר משאיות, אוטובוסים, ציוד מכני הנדסי ומנועי וולוו פנטה.
בשנת 1967 קיבל מאיר קז את הזיכיון ליבוא וולוו לישראל והקים את חברת "מאיר חברה למכוניות ומשאיות בע"מ".
מבחינתו של מאיר קז הקמת החברה וקבלת הזיכיון לייבוא וולוו היוותה מעין סגירת מעגל אישי - מנהג משאית מרוצה ליבואן מצליח, או כפי שזה מתבטא במשפט "פעם וולוו תמיד וולוו".
מאיר דאג עוד בחייו להעביר את הבעלות על החברה לבני משפחתו, עם פטירתו בשנת 1976 עבר ניהול החברה לידי יעקב שחר וישראל קז. בשנות התשעים הרחיבה החברה את פעילותה באופן משמעותי והחלה ביבוא מותגים ומוצרים נוספים: הונדה מכוניות, אופנועים, מנועים ימיים וגנרטורים, משאיות רנו וכן רכבי היוקרה של יגואר.

התחלת יבוא של מכוניות וולוו<br>
ע"י חברת ארץ ישראל

1950

התחלת יבוא של מכוניות וולוו
ע"י חברת ארץ ישראל
הקמת "מאיר" חברה למכוניות ומשאיות בע"מ כיבואנית בלעדית של מוצרי וולוו

1967

הקמת "מאיר" חברה למכוניות ומשאיות בע"מ כיבואנית בלעדית של מוצרי וולוו

1970

הקמת השותפות "מאיר-שחם" חברה ליבוא משאיות וחלקי חילוף
התחלת יבוא ציוד הנדסי של וולוו ומנועים ימיים וולוו פנטה

1971

התחלת יבוא ציוד הנדסי של וולוו ומנועים ימיים וולוו פנטה

1972/3

התחלת יבוא אוטובוסים
"מאיר" רוכשת את "הרץ ישראל" חברה להשכרת רכב.

1984

"מאיר" רוכשת את "הרץ ישראל" חברה להשכרת רכב.

1986

סיום השותפות "מאיר שחם" הפעילות עוברת ל"מאיר"
קבלת זיכיון "הונדה מכוניות".
רכישת האתר בראשל"צ מיידי קואופרטיב "שלב".
מאיר עוברת למבנה אגפי.

1990

קבלת זיכיון "הונדה מכוניות". רכישת האתר בראשל"צ מיידי קואופרטיב "שלב". מאיר עוברת למבנה אגפי.
קבלת זכיון "הונדה אופנועים" 
הקמת "קשר ספורט" בע"מ
רכישת הבעלות על מכבי חיפה

1992

קבלת זכיון "הונדה אופנועים" הקמת "קשר ספורט" בע"מ רכישת הבעלות על מכבי חיפה
קבלת זיכיון ליבוא "רנו משאיות"
הקמת חברת "קווים"- תחבורה ציבורית בע"מ

2000

קבלת זיכיון ליבוא "רנו משאיות" הקמת חברת "קווים"- תחבורה ציבורית בע"מ

2002

כניסה לשותפות בפניקס הישראלי

2004/5

רכישת "אוטוסנטר"
שותפות עם חברת קוגול יונייטד בע"מ
יבואנית צמיגי מישלין וחלקי חילוף.
הקמת "מאיר נדל"ן" במערב אירופה
שינוי במבנה אירגוני ומעבר לחטיבות

2007

שותפות עם חברת קוגול יונייטד בע"מ יבואנית צמיגי מישלין וחלקי חילוף. הקמת "מאיר נדל"ן" במערב אירופה שינוי במבנה אירגוני ומעבר לחטיבות

2008

פתיחת מרכז השירות החדש בראשל"צ בהשקה של 80 מיליון ש"ח
הקמת "מאיר פרימיום טרייד - אין"
למכירת מכוניות יוקרה משומשות 
והקמת סוכנות "מאיר פרימיום רמות"

2009

הקמת "מאיר פרימיום טרייד - אין" למכירת מכוניות יוקרה משומשות והקמת סוכנות "מאיר פרימיום רמות"
הקמת  - DRIVE מרכז פיתוח לטכנולוגיות בתחום התחבורה

2017

הקמת - DRIVE מרכז פיתוח לטכנולוגיות בתחום התחבורה
site/bottom/nagish מונסייט תוכנה בניית אתרים